LAI VALIK REKLAAMKINGITUSI

Kõik reklaamteenused ühest kohast - mugav, kiire ning professionaalseim teenindus

Ühenda meene turundus- ja müügikampaaniaga

08.03.2021

Jagage seda artiklit sõpradega:

2. samm ideaalse reklaamkingituseni: ühenda meene turundus- ja müügikampaaniaga või olemasoleva toote-teenusega

Vahel juhtub nii, et mõnel ärikohtumisel või koosviibimisel satutakse kõrvalisest rollist endalegi ootamatult lava keskele prožektorite rambivalgusse. Sama võib juhtuda ka logoga meenetega: läbimõeldud ja nutikale reklaamkingitustele rajatud turunduskampaaniate puhul võib see logoga meene saada statistist peaosatäitjaks. Selles artiklis vaatame mõningaid ideid, mille puhul algselt toetavaks tegevuseks mõeldud reklaamkingitusest on saanud turunduskampaania tuum või põhielement. Koguge inspiratsiooni parimate logoga meenete leidmiseks ja oma muude tegevuste planeerimisel!


Hipsteri-jõulud Hipsteri jõulukingitused

 Reklaamiagentuur Grey London nuputas 2014. aasta jõuludeks eristuva kingituse – klientidele ja   koostööpartneritele hakati saatma habemesse riputatavaid jõuluehteid. Idee tuli tollal jõudsalt levinud   hipsterihabemetest ning meeste tervisele pühendatud vuntsikasvatamise kuust "Movember". Ärikingitus  tekitas aga niivõrd palju elevust, et inimesed hakkasid uurima, kust   selliseid omapäraseid jõulukuule saab osta. 

Nii löödi käed ühe Austraalia heategevusorganisatsiooniga, et suunata habemeehete müügist saadud tulu munandivähi uuringuteks. Pöörane idee osutus nii populaarseks, et ilma igasuguse kommunikatsioonieelarveta jõudis 23-naelase tootmiskuluga kingitus olulistesse uudistekanalitesse nagu ABC News, Good Morning America, Buzzfeed, Fast Company, The NY Times, CNBC, GQ, The Huffington Post, MailOnline, Mashable jne. Kogu meenetepartii müüdi kiiresti läbi. Tulemuseks oli see, et algselt humoorika lisavõimalusena kavandatud reklaamkingitusest sai tuum tervele sotsiaalkampaaniale, millega tõsteti teadlikkust munandivähi riskidest. Tänu emotsioone tekitavale logoga kingitusele jõuti miljonite silmapaarideni üle maailma.

 Logoga poekott

Vahel seisab ka tühi kott püsti 

Populaarne viis tõsta oma brändi nähtavust on kasutada bränditud taaskasutatavaid kotte. See on keskkonnateadlik ja annab võimaluse kuvada oma sõnumit pikaaegselt ning kulutõhusalt, olles nähtav ka nendele, kes seda kotti ise ei kasuta. 

Näiteks soovis retseptiportaal Allrecipes.com kasvatada tasulisi pakette kasutavate liikmete arvu. Selleks valiti strateegia, et kõik teatud perioodil tasulise paketi tellinud inimesed said portaalilt kingituse. Hea reklaamkingituse valimiseks otsustati kasutada olemasolevate liikmete abi – neile saadeti küsimustik, et selgitada välja, milline kingitus motiveeriks üle minema tasulisele paketile. Üllatuslikult osutus selleks taaskasutatud materjalist toodetud lihtne poekott.

Tervelt 70% uutest tasuliste pakettidega liitujatest tellisid kaheaastase liikmelisuse, 18% üheaastase liikmelisuse. Lisahüveks oli see, et kuna vastupidav poekott oli silmatorkavalt oranži värvi nagu teetöölise ohutusvest ning Allrecipes.com logoga, muutusid kampaanias osalejad automaatselt ka portaali reklaamikanaliks. Kotikandja sai aga avalikult näidata oma keskkonnateadlikkust, eelistades korduvkasutusega, ent biolagunevast materjalist toodet keskkonda koormavatele kilekottidele.

 

Libakonsool muutus rariteediksLogoga võtmehoidja

 Uue Wii mängukonsooli turuletoomise toetuseks lasi Nintendo toota konsooli puldiga sarnanevad LED-   taskulambiga võtmehoidjad. Algselt reklaamiti seda kui kingitust kõigile uutele Nintendo Power   Magazine ajakirja tellijatele. Lisaks ajakirjatellimuste hüppelisele kasvule sai tasuta reklaammeenest   asjake, mida inimesed soovisid täiesti eraldi osta.

 Tänaseks on Nintendo mänguhuvilistele müünud   130 000+ konsoolikujulist võtmehoidjat.

 



Päikeseprillid säutsude eest Päikeseprillid

Veebianalüütikaga tegelev idufirma Spinnakr kasutas reklaammeeneid selleks, et elavdada sotsiaalmeedias suhtlust fännidega ning tõsta brändi tuntust. Selle asemel, et lihtsalt kingitusi jagada, pidid fännid jätma Spinnakri Twitteri lehele säutsu ning küsima tasuta päikeseprille. Selle peale säutsus Spinnakr vastu ja palus, et inimene saadaks privaatsõnumiga oma postiaadressi päikeseprillide kättetoimetamiseks. See oli aga win-win situatsioon, kuna privaatsõnumi saatmiseks peab inimene hakkama Twitteris brändi jälgijaks, muutudes nii omamoodi brändisaadikuks oma sõprade-tuttavate jaoks. 

Lisaks palus Spinnakr päikeseprillide kättesaamisel saata endast foto, päikeseprillid peas. Paljud neist fotodest jõudsid ka autahvlile ettevõtte veebilehel. Tänu kampaaniale teenis Spinnakr auga välja ka mitmete tuntud inimeste säutsud (näiteks Washingtoni kahelt endiselt linnapealt) ning suurendas oluliselt ettevõtte fännibaasi ja tuntust.


Oma särk on ikka ihule lähemal T-särgid firma logoga

 Sisuturundust pakkuv ettevõte Single Grain otsustas kogu oma turunduse lahendada bränditud T-   särkidega ning väidab, et on tänu sellele tänaseks teeninud juba enam kui pool miljonit dollarit.   Huvitavalt disainitud T-särk on riideese, mida kantakse meeleldi. See aga tähendab, et korraga kõnnib   linnas ringi suur hulk „reklaamtahvleid“. 

Isegi kui inimesed ei süvene, mis ettevõttega tegu on, kaaluvad nad palju lihtsamini ettevõtte teenuste kasutamist siis, kui on seda nime varasemalt kusagil näinud. Suurt rolli bränditeadlikkuse kasvatamisel kandis suust-suhu (ingl. k. word-of-mouth) turundus. Igal juhul on ettevõte enda turundamisega meenete kaudu rahul ega plaani niipea oma strateegiat muuta.

Ärimeened ja reklaamkingitused on väga heaks väljundiks ning võivad kasvatada Sinu ettevõtte tuntust kordades enam kui mõni kulukas reklaamikampaania. 

Kõige olulisem on koguda ideid, planeerida ja jõuda lahenduseni, mida saad sõnas või tootes väljendada nii, et see sobib sinu müügi- ja turundussõnumitega ning toote ja teenuse endaga.


Kokkuvõtlikud soovitused meenete ja reklaamkingituste mõju suurendamiseks: 

  • Sotsiaalkampaania: meenete sidumine ühiskonna teadlikkuse suurendamisega.
  • Praktilisus: igapäevaselt kasutatav ja vastupidav kingitus. Sihtrühma kaasamine: klientidelt nõu küsimine atraktiivse meene valimiseks, nende kaasamine vestlusesse sotsiaalmeedias.
  • Suust-suhu turundus: kui bränd jõuab nutikate turunduslahendustega inimeste jututeemadesse, on sõnumi kohalejõudmine tagatud.  
  • Personaalsus: töötajate, klientide või partnerite kaasamine oma nime ja näoga meenete lahendustesse tagab selle, et kingitust näidatakse vähemalt oma tutvusringkonnale. 


Blogipostituse autor Mari-Liis Vaher

Artikkel põhineb raamatul “10 sammu ideaalse kingituseni” (autorid M-L. Kallismaa, R. Vaher, 2017)


Vaata ka: 

Jagage seda artiklit sõpradega: