LAI VALIK REKLAAMKINGITUSI

Kõik reklaamteenused ühest kohast - mugav, kiire ning professionaalseim teenindus

Reklaamkingituste CPM

Kuidas mõõta reklaamkingituste, ärikingituste, firmakingituste ja meenete CPM ja CPI?

 

Meile kõigile on kingitud logoga pastapliiatseid, akupankasid, kalendreidvihmavarjusid, stressipalle, bluetooth kõlareid, fliiseT-särke, võib-olla ka nokamütse ja välgumihkleid

  

Kuidas jõuda just selle õige reklaamkingituseni, mis pikalt kasutust leiab ja palju tähelepanu saab?

 

ASI globaalsest reklaamkingituste uuringust, kus osales 100000 inimest, tuleb välja, et keskmiselt kasutatakse ühte ärikingitust 8 kuud. 61% kontorilauale mõeldud logoga firmakingitustest kasutatakse üllatavad 14 kuud.

60% vastanutest väitis, et nad teevad hea meelega äri ettevõtjatega, kes kingivad neile akupanga. 87% inimestest, kellele oli kingitud akupank, ütlesid, et  jätavad selle kindlasti endale. 

Oluline fakt on, et kui kingituse saaja on tootest isu täis saanud, annab 57% neist selle edasi järgmisele kasutajale.

USA-s saab üks pastapliiats tähelepanu 2 805 korral (kontakti), Londonis 3 449 muljet(kontakti), Pariisis 1 204 muljet(kontakti) ja Berliinis lausa 5 615 muljet(kontakti). 


Meenetele on kasutusajad kuudes järgmised ASI uuringu järgi:

  • vihmavarjud 14 kuud;

  • akupangad 12 kuud;

  • reklaamriided 9 kuud ;

  • mälupulgad 8 kuud;

  • reklaamkotid 7 kuud;

  • mütsid 7 kuud;

  • kontoritarbed 7 kuud;

  • t-särgid 6 kuud;

  • pastakad 6 kuud;

    Kuidas täpselt arvutada reklaamkingituste CPI ja CPM?

    Oletame, et keskmine pastapliiats maksab USAs 1 USD ehk 100 senti. Seega on ühe kontakti võitmise maksumus 100 : 2805 = 0,036 senti ja 1000 kontakti maksab 36 senti ehk 0,36 USD. USAs maksab seega 1000-kordse visuaalse kontakti loomine logoga pastapliiatsi kaudu 0,36 USD eeldusel, et pastapliiats maksab 1 USD. 

    1000 kontakti saavutamise hinda tähistatakse lühendiga CPM.

    Arvutame CPI ja CPM välja alati alguses sentides, et saaksime täpsemad tulemused ja ümardamine oleks lähedasem.

    CPI – 1 näitamiskorra hind sentides ehk kontakti hind

    CPM – 1000 näitamiskorra hind sentides

    C – ühe toote maksumus sentides

    PL – toote eluiga

    AI – keskmine kogukontaktide arv toote eluea jooksul

    I – kontaktide arv päevas (või nädalas, kuus, aastas) 

    AI = PL x I

    CPI = C : AI

    C = 1 USD ehk 100 senti

    CPI = C/AI = 100  : 2805 = 0,036 senti

    CPM = 1000 CPI = 0,036 senti x 1000 = 36 senti

    1 USD = 100 senti ehk CPM = 0,36 USD

    Näide: kulutame 1000 pastakale 500 USD. Seega on CPI = 50000 : 1000 x 2805 = 0,0178 senti ja CPM (0,0178 senti x 1000) on 0,178 USD. Tuletan meelde, et CPM näitas 1000 kontakti maksumust.

    TC x 100  – kogumaksumus sentides

    Q – kogus

    TC – kogumaksumus dollarites

    TC = C x Q x 100 (maksumus sentides)

    CPM = [TC : (AI x Q)] x 1000

    CPM = [500 x 100 : (2805 x 1000)] x 1000 = ( 0,0178 senti) x 1000 =17,8 senti ehk 0,178 USD

    Kogumaksumuses tuleb arvestada kogust, sest sellele vastavalt muutub ka toote CPM ja koguse välja jätmisel valemist võivad kergesti vead tekkida!

    Proovime arvutada T-särgi CPMi Berliinis, kus ASI uuringu järgi on ühe T-särgi Keskmine kontaktide arv (AI) on 1763.    

    Näide: ostame 150 särki 400 euro eest.

    CPM = [400 x 100 : (1763 x 150)] x 1000 = (0,15066 senti) x 1000 = 150,66 senti ehk 1,50 eurot

    CPM ühte tavalist logoga T-särkil on 1,5 eurot keskmisel kogusel.

    Proovime arvutada akupanga CPM. Esimeseks arvutame akupanga eluea, mis on kasutaja kohta 14 kuud vastavalt ASI uuringule.

    Lisaks sellele keskmiselt 57% kingib akupanga peale kasutamist edasi!

    Teeme esimesed arvutused:

    1. Kuud päevadeks ja arvestame, et 57% keskmiselt kingib akupanga edasi. Sellisel juhul eluea arvutamine

    PL =( 14 x 30) x 1,57 = 659,4 päeva.

    KeeruIine on arvutada muljete ehk kontaktide arvu päevas (arvutuskäigu jaoks), eeldame, et akupank 1 päevas loob minimaalselt 1 kontakti.

    I = 1 (päevas üks), lisaks oletame, et  kulutame 400 Eurot ja ostame 50 akupanka.

    CPM= [(400  x 100 : 659,4 x 50)] x 1000 = ( 1,213 senti) x 1000 =1213,22 senti ehk 12,13 eurot

    CPM Akupangale kogusel 50 tk ja maksumusega 400 eurot on 12,13 eurot   

    Millist rolli mängib suurem kogus?

      Näiteks:  ostame 500 akupanka ja 3000 Euro eest, siis

    CPM=[3000  x 100 : (659,4 x 500)] x 1000 = ( 0,9149 senti) x 1000 =914,90 senti ehk 9,15 eurot

    CPM Akupangale kogusel 500 tk ja maksumusega 3000 eurot on  9,15 eurot 

    AI ehk keskmist kontaktide arvu toote kohta on võimalik arvutada ka põhjalikumalt.

    Oletame, et olete tootejuht ja teil on valida, kas lasete teha teenindajatele logoga tööriided või teete internetis retargeting-kampaania. Viimase CPM on 0,9 eurot.

    Tööriiete CPM arvutamisel arvestame, et üks teenindaja võiks omada 2 komplekti töörõivaid ja ta töötab kuus 21 päeva. Oletame, et igapäevaselt on tööl 10, kokku aga on ettevõttes 15 inimest. Me ei arvesta võimalust, et keskmine inimene kingib 57% reklaamtooteid pärast kasutamist edasi, kuna tööriide puhul see ei kehti. Pood on iga päev ehk kuus keskmiselt 30 päeva avatud ja selle aja jooksul külastab seda 1000 inimest. Eelnevast uuringust saime teada, et keskmiselt kasutatakse tööriideid 9 kuud. Eelarve on 300 eurot, igale töötajale tellime 2, seega kokku 30 komplekti. Toote tükihind on 10 eurot .

    Kontaktide arv: 1000 : 30 = 33,3333 kontakti päevas.

    Kontakti ühe töötaja kohta: 33,333 x 21 = 700 kontakti töötaja kohta kuus

    Omatöötajate kontaktid: 10 inimest iga päev = 10 x 30 päeva = 300 kontakti kuus

    Kokku kokkupuuted ehk kontaktid ühes kuus: 1000

    AI = 1000 kontakti x 9 kuud = 9000 kontakti

    AI x Q : 2 = 9000 x 15 (jagame 2ga, kuna iga töötaja sai varutööriided)

    TC = 300 x 100

    CPM = (300 x 100 : 9000 x 15) x 1000 = 0,222 senti x 1000 = 222,22 senti ehk 2,22 eurot

    CPM tööriidele (kui iga töötaja saab kaks komplekti) on 2,22 eurot.

    Kui aga arvestame ainult ühe komplekti töötaja kohta, on selle CPM 1,11 eurot. Kui samadel tingimustel oleks töörõivaks 5-eurone logoga T-särk, oleks CPM kahele tootele töötaja kohta 1,11 EUROT ja CPM 1 tootele töötaja kohta 0,555 eurot.

    Tootejuhil on nüüd võimalik valida, aga arvutuste kohaselt maksab T-särgina valitud tööriide 1000 kontakti vähem kui retargeting-kampaania 1000 kontakti.

    Reklaamkingituste, ärikingituste ja firmakingitute CPM valemiks on CPM = [TC : (AI x Q)] x 1000 (euro sentides).



     


 






HTTP Status Check