LAI VALIK REKLAAMKINGITUSI

Kõik reklaamteenused ühest kohast - mugav, kiire ning professionaalseim teenindus

Kuidas mõõta reklaamkingituste CPM ja tasuvust?

09.10.2017

Reklaamkingituste CPM valem

Mainitud CPM valemi autoriks on Logotrade´i omanik ja juht Anti Saluneem.

Reklaamkingituste valimisel on esimene küsimus, mida minult juba 15 aastat on küsitud – Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust, CPI ja CPM?"

Vastavalt ASI uuringule, kus osales 100000 inimest, saab USAs üks pastapliiats tähelepanu või kontakte 2805 korral, Londonis 3449 korral, Pariisis 1204  korral ja Berliinis 5615 korral.

Oletame, et keskmine pastapliiats maksab USAs 1 USD ehk 100 senti. Seega on ühe kontaktivõitmise maksumus 100 : 2805 = 0,036 senti ja 1000 kontakti maksab 36 senti ehk 0,36 USD. USAs maksab seega 1000-kordse visuaalse kontakti loomine logoga pastapliiatsi kaudu 0,36 USD eeldusel, et pastapliiats maksab 1 USD. 

1000 kontakti saavutamise hinda tähistatakse lühendiga CPM.

Arvutame CPI ja CPM välja alati esmalt sentides, et saaksime täpsemad tulemused ja ümardamine oleks lähedasem.

CPI – 1 näitamiskorra hind sentides ehk kontakti hind

CPM – 1000 näitamiskorra hind sentides

C – ühe toote maksumus sentides

PL – toote eluiga

AI – keskmine kogukontaktide arv toote eluea jooksul

I – kontaktide arv päevas (või nädalas, kuus, aastas) 

AI = PL x I

CPI = C : AI

C = 1 USD ehk 100 senti

CPI = C/AI = 100 : 2805 = 0,036 senti

CPM = 1000 CPI = 0,036 senti x 1000 = 36 senti

1 USD = 100 senti ehk CPM = 0,36 USD

Näide: kulutame 1000 pastakale 500 USD. Seega on CPI = 50000 : 1000 x 2805 = 0,0178 senti ja CPM (0,0178 senti x 1000) on 0,178 USD. Tuletan meelde, et CPM näitas 1000 kontakti maksumust.

TC x 100  – kogumaksumus sentides

Q – kogus

TC – kogumaksumus dollarites

TC = C x Q x 100 (maksumus sentides)

CPM = [TC : (AI x Q)] x 1000

CPM = [500 x 100 : (2805 x 1000)] x 1000 = ( 0,0178 senti) x 1000 =17,8 senti ehk 0,178 USD

Kogumaksumuses tuleb arvestada kogust, sest sellele vastavalt muutub ka toote CPM ja koguse välja jätmisel valemist võivad kergesti tekkida vead!

Proovime arvutada T-särgi CPMi Berliinis, kus ASI uuringu järgi on ühe T-särgi keskmine kontaktide arv (AI) 1763.    

Näide: ostame 150 särki 400 euro eest.

CPM = [400 x 100 : (1763 x 150)] x 1000 = (0,15066 senti) x 1000 = 150,66 senti ehk 1,50 eurot

CPM ühel tavalisel logoga T-särgil on 1,5 eurot keskmise koguse puhul.

Proovime arvutada akupanga CPMi. Esimeseks arvutame akupanga eluea, mis on kasutaja kohta 14 kuud, vastavalt ASI uuringule.

Lisaks sellele keskmiselt 57% inimestest kingib akupanga peale kasutamist edasi!

Teeme esimesed arvutused:

1. Lahutame kuud päevadeks ja arvestame, et  keskmiselt 57% inimestest kingib akupanga edasi. Sellisel juhul arvutame eluea nii:

PL = (14 x 30) x 1,57 = 659,4 päeva.

KeeruIine on arvutada muljete ehk kontaktide arvu päevas (arvutuskäigu jaoks), kuid eeldame, et akupank 1 päevas loob minimaalselt 1 kontakti.

I = 1 (päevas üks), lisaks oletame, et  kulutame 400 eurot ja ostame 50 akupanka.

CPM = [(400  x 100 : 659,4 x 50)] x 1000 = (1,213 senti) x 1000 =1213,22 senti ehk 12,13 eurot

Akupanga CPM koguse puhul 50 tk ja maksumusega 400 eurot on 12,13 eurot   

Millist rolli mängib suurem kogus?

Näiteks: ostame 500 akupanka j3000 euro eest, siis

CPM = [3000 x 100 : (659,4 x 500)] x 1000 = (0,9149 senti) x 1000 = 914,90 senti ehk 9,15 eurot.

Akupanga CPM koguse puhul 500 tk ja maksumusega 3000 eurot on 9,15 eurot. 

AI-d ehk keskmist kontaktide arvu toote kohta on võimalik arvutada ka põhjalikumalt.

Oletame, et olete tootejuht ja teil on valida, kas lasete teha teenindajatele logoga tööriided või teete internetis retargeting-kampaania. Viimase CPM on 0,9 eurot.

Tööriiete CPM arvutamisel arvestame, et üks teenindaja võiks omada 2 komplekti töörõivaid ja töötab ta kuus 21 päeva. Oletame, et igapäevaselt on tööl 10, kokku aga on ettevõttes 15 inimest. Me ei arvesta võimalust, et keskmine inimene kingib 57% reklaamtooteid pärast kasutamist edasi, kuna tööriiete puhul see ei kehti. Pood on iga päev ehk kuus keskmiselt 30 päeva avatud ja selle aja jooksul külastab seda 1000 inimest. Eelnevast uuringust saime teada, et keskmiselt kasutatakse tööriideid 9 kuud. Eelarve on 300 eurot, igale töötajale tellime 2, seega kokku 30 komplekti. Toote tükihind on 10 eurot.

Kontaktide arv: 1000 : 30 = 33,3333 kontakti päevas.

Kontakte ühe töötaja kohta: 33,333 x 21 = 700 kontakti töötaja kohta kuus.

Omatöötajate kontaktid: 10 inimest iga päev = 10 x 30 päeva = 300 kontakti kuus.

Kokku kokkupuuted ehk kontaktid ühes kuus: 1000.

AI = 1000 kontakti x 9 kuud = 9000 kontakti.

AI x Q : 2 = 9000 x 15 (jagame 2ga, kuna iga töötaja sai varutööriided).

TC = 300 x 100

CPM = (300 x 100 : 9000 x 15) x 1000 = 0,222 senti x 1000 = 222,22 senti ehk 2,22 eurot.

Tööriide CPM (kui iga töötaja saab kaks komplekti) on 2,22 eurot.

Kui aga arvestame ainult ühe komplekti töötaja kohta, on selle CPM 1,11 eurot. Kui samadel tingimustel oleks töörõivaks 5-eurone logoga T-särk, oleks CPM kahele tootele töötaja kohta 1,11 EUROT ja 1 toote CPM töötaja kohta 0,555 eurot.

Tootejuhil on nüüd võimalik valida, aga arvutuste kohaselt maksab T-särgina valitud tööriide 1000 kontakti vähem kui retargeting-kampaania 1000 kontakti.

Reklaamkingituste, ärikingituste ja firmakingituste CPM valemiks on CPM = [TC : (AI x Q)] x 1000 (eurosentides).